Saat Kita Bersahabat, Bersahabatlah Sehingga Ke Syurga

By Zahirah Dzahir - 1/02/2019 06:34:00 PTG



Assalamualaikum..

Bersahabat bererti saling rasa merasai, saat senang dan saat susah tetap bersama, saat senyum tawa dan duka terasa sesama, saat kita menanggung apa jua, bersahabatlah sehingga ke syurga!!, saat kita bersahabat, bersahabatlah bagaikan sahabat sahabat Rasulullah, sehingga gugur tersenyum indah melihat tempat di syurga itu.

Image may contain: drawing

Bersahabat bukan bererti mengambil kesempatan, bukan jua membiar saat terbuang, bukan juga menikam dari belakang bila berkesempatan, namun bersahabatlah demi sebuah kedamaian yang di ajar oleh agama Islam.. sebuah ukkhuwwah yang tiada bandingan!!.. ألحمد لله

- ustazahmaddusuki -

Ya, bukan mudah nak cari seorang sahabat yang betul-betul ikhlas berkawan dengan kita. Yang akan sentiasa ada bila kita perlukan pertolongannya. Yang boleh terima kita dalam apa jua keadaan. Yang boleh terima dengan mudah tak kira la perangai baik atau buruk kita. Ada tu memang ada tapi tak ramai. Kawan, ya ! memang ramai. Masing-masing ada perangai masing-masing dan sudah tentunya kita tak boleh baca apa yang tersirat dalam hati masing-masing.

Apa pun, Mommy ucapkan terima kasih buat kalian yang bergelar sahabat yang bergelar kawan kerana sudi menerima Mommy sebagai sahabat/kawan kalian. Moga ikatan persahabatan kita semua akan berkekalan hingga jannah.

~~~~~~~~
Mommy Ira

  • Share:

You Might Also Like

2 orang berborak di sini!