Cegah Minor Stroke Dari Berulang Dengan Hanya 1 Supplement

By Zahirah Dzahir - 7/05/2014 02:32:00 PTG

Hampir 30% daripada mereka yang mengalami strok adalah di bawah umur 65.
Setiap tahun, strok memberi kesan kepada 120,000 wanita dan 105,000 lelaki di bawah umur 45 tahun


Bagi mereka yang berumur lebih 55, kejadian strok meningkat lebih daripada 2x ganda dalam setiap dekad. Insiden strok adalah lebih tinggi bagi lelaki berbanding perempuan, terutama di bawah kumpulan umur 65.Di kalangan wanita umur 45 tahun, serangan strok adalah lebih tinggi berbanding daripada serangan jantung. Pesakit diabetes, terutamanya mereka yang mempunyai tekanan darah tinggi, berisiko tinggi untuk mengalami strok.
Dianggarkan bahawa 33% daripada mangsa strok memerlukan bantuan org lain untuk menjaga diri mereka sendiri di mana 20% memerlukan bantuan berjalan, 70% tidak boleh kembali bekerja dan 51% tidak dapat bekerja di mana-mana selepas strok.

Ya! Ini adalah statistik tentang strok yang sememangnya realiti. Tapi kita hanya akan sedar apabila ianya2 betul2 berlaku..samada pd diri sendiri atau pada ahli keluarga..samada mini stroke atau major stroke. Jika minor stroke, peluang dan harapan untuk kembali pulih dan menajlani kehidupan normal selepas serangan adalah tinggi.




Minor stroke boleh dikenalpasti melalui gejala-gejala berikut: -

  1. Kebas secara tiba-tiba, lemah, atau kelumpuhan muka, lengan atau kaki-biasanya pada sebelah badan. 
  2. Sukar bercakap secara tiba-tiba atau memahami pertuturan
  3. Kabur penglihatan secara tiba-tiba 
  4. Pening secara tiba-tiba, hilang keseimbangan atau hilang tumpuan
  5. Sakit kepala yang teruk atau sakit kepala yang luar biasa, boleh diiringi dengan rasa leher yang tegang, sakit di bahagian muka, sakit di antara mata anda, muntah
  6. Keliru atau ada masalah dengan ingatan

Gejala minor stroke lebih kurang sama dengan major stroke. Jangan khuatir! Minor stroke boleh dicegah dari berulang dan menjadi lebih teruk jika pesakit UBAH cara hidup. 

  • Ubah tabiat merokok. Merokok bukan hanya meningkatkan risiko berulang berkali ganda, malahan jika pesakit makan ubat yg diberi doktor, risikonya ttp tinggi selagi tidak berhenti merokok. Kurangkan sedikit demi sedikit. its never too late to quit. 
  • Ubah tabiat makan makanan tinggi kolestrol, makanan berlemak dan garam. Kolestrol menyempitkan lagi saluran darah terutama warga emas yang sememangnya semakin sempit selari dengan pertambahan usia. 
  • Buat senanman. Senaman tidak semestinya jogging berkilo2..atau aeorbik berjam2..cukup hanya dengan berjalan. Berjalan selama 20 min sehari, 3 kali seminggu kadang-kadang boleh memberi kesan yang besar pd kesihatan
Biasanya doktor akan bagi ubat untuk mencairkan darah, merendahkan tekanan darah, merendahkan tahap kolestrol dan ubat untuk beri kesan degupan jantung yang teratur. Pesakit perlu makan ubat yang diberi oleh doktor dengan teratur. Namun, ada keadaan di mana pesakit sangat susah untuk telan ubat dalam kuantiti yang banyak lebih2-lebih lagi mereka yang tidak biasa dengan ubat-ubatan. Adakalanya pesakit skip 1 jadual makan ubat. Ubat-ubatan ini adalah sangat penting untuk diambil secara konsisten. 



Bagaimana nak bantu mengurangkan risiko minor strok berulang dengan vitamin

Jika liat atau sukar untuk telan berbiji2 vitamin, VIVIX adalah satu-satunya makanan tambahan berbentuk cecair yang sangat mudah untuk dimakan. Hanya 1 sudu sehari untuk langkah pemulihan dan pencegahan. 




Ada satu ramuan utama yang menjadi RAHSIA TERBESAR kenapa VIVIX Shaklee boleh membantu untuk mencegah serangan strok kali kedua iaitu RESVERATROLResveratrol mempunyai polifenolik dan aktiviti antioksidan yang telah didapati berpotensi meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan dalam kajian makmal dari seluruh dunia. Di samping itu, ada penyelidikan makmal telah mendapati bahawa resveratrol melawan penuaan selular. Kajian ini juga mendapati bahawa resveratrol mengaktifkan pengawal selia genetik laluan panjang umur selular, yang mungkin mempunyai kesan positif ke atas DNA, kesihatan selular, dan metabolisme. 



Anda tentu ingin mengetahui lanjut segalanya tentang VIVIX. Selidik dahulu VIVIX dengan bongkar FAQ hebat tentang VIVIX di link ini bagi mengelakkan keterujaan terlampau untuk memilikinya. 

Nak lihat testimoni yang dah mencubanya??






VIVIX adalah antara product yang mendapat permintaan tinggi, diyakini kerana kesan positive yang dirasa. Saya faham jika ibu atau bapa yang mengalami strok sukar untuk telan ubat atau vitamin yang berbiji. Cara makan VIVIX, hanya suapkan 1 sudu Vivix ke mulut mereka, hanya memerlukan masa tidak sampai 2 minit! Mudah dan kurang karenah. Hanya 1 SUPPLEMENT!! Jika mahu mereka meneruskan kehidupan dengan lebih baik dan sihat, berkorbanlah sedikit simpanan hanya untuk memastikan ibu bapa sentiasa sihat dan ceria. Selagi mereka hidup, selagi itu doa mereka pasti mengiringi kehidupan kita. 

VIVIX ni jugak sesuai untuk mereka yang ada penyakit 3 serangkai ---> jantung, kencing manis dan darah tinggi. Jadi apa lagi, jom sambar! 


credit Your Super Vitamin Store




  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!