Kerang..Apa Namanya..

8/29/2017 04:44:00 PTG
Assalamualaikum..

Confirm korang pernah makan kerang..termasuk la Mummy. Kerang memang sedap makan saja tak pun campur dengan masakan yang sesuai dengan dia. Semua tau bentuk rupa kerang. Kalau ada yang tak kenai kerang tu pelik jugak la kan.

Tapikan ada 1 jenis kerang yang Mummy tak besa tengok dan tak pernah makan. Dok survey cari dan tanya orang lain tapi ramai juga yang tak tau nama dia dan tak pernah tengok tak pernah makan. Ada skali tu masa bulan 4 lepas..fenomena kerang & lala murah di Jeti Kuala Sala, Yan yang di jual dengan harga RM 2 sekilo..murah sangat2. Sampai viral kerang ni. 


Cik Husband beli dari kawan dia. Tak tau pula kerang jenis ni..ingatkan kerang biasa. Besar tak seperti kerang biasa. Kulit tu macam ada bulu sikit.Bila rebus dah masak, kulit terbuka terkeluar ekor kerang ni. Memang terkejut jugak la, ni 1st time tengok kerang ni. Takkan nak buang dah rezeki kita cuba makan. Rasa kerang ni ok ja manis..sedap la jugak. Cuma ada yang kata tak lalu pasai rupa bentuk kerang tu ja. Tak rasa tak tahu rasanya. 



Kerabu kerang

Cik Husband pone kawan dia tanya..kawan dia kata  Kerang Laut ada yang kata Kerang Tanduk ada yang kata Kerang Berekor. Rasanya masing2 pun tak tau nama..pakat bagi nama untuk kerang tu.

Apa pun kejadian kerang tu..Maha suci Allah, pelbagai ciptaan Nya.


- Mummy Ira -

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.