Dah Pun Masuk Bulan April..Bermulanya GST..

By Zahirah Dzahir - 4/01/2015 03:09:00 PTG

Assalamualaikum..

Dah masuk bulan April. Ayat yang besa kita dok tulis..eee cepatnya masa berlalu..pejam celik dah pun masuk bulan April. Masuk ja bulan April..salah 1 perkara yang paling hot..GST. Pi la tang mana2 pun dalam whatsapp ka fb ka instagram ka lama sosial..semua cerita psai GST..GST. Ada yang tak kisah..ikut je la..ada yang kutuk marah..macam2 luahan perasaan yang boleh kita dengaq & tengok. 

Sebelum ni..kat shopping complex tu pakat beratoq dah pi beli barang banyak2 sebelum mulanya GST.  Kalau yang jenis tak kisah ni..biarlah beli bbnyk sebelum  atau selepas GST pun..tetap sama. Yang bajet duit, beli ikut yang mana perlu ja. Kalau beli bbnyk nanti kedepan tak dak duit pulak. Tak pun beli barang yang mana kena GST yang mana tak.

Cam hari ni bermulanya GST.. rasanya semua orang akan menukar dan berkongsi di facebook ataupun  whatsapp...gambar resit pembelian atau gambar barangan yg dibeli..hanya nak tunjuk GST 6%..

So..dah mula GST..nak buat camna..suka ka tak suka ka..hadapi je laaaa..apa yang penting kita kena faham apa itu GST & berbelanjalah dengan bijak.

- Mummy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!