Perlu Ka Group Whatsapp Nie

By Zahirah Dzahir - 2/27/2015 06:02:00 PTG

Assalamualaikum..


Saya rasa majoriti mesti ada whatsapp..termasuk la Saya. Whatsapp ni pulak ada yg personal ada yg group. Yang personal tu tak kisah sangat tapi yang group tu.  Ada macam2 group whatsapp.. group kwn lama masa belajar..group opis..group bisnes..dan banyak lagi group yang ada.

Yang tak bestnya bila dalam group whatsapp ni..bila kita sembang orang buat tak heran..kalau dalam group yg kita tak brapa nak kenai orang tak pa la..ni group kawan lama masa belajar. Pelik jugak..kata masa sekolah..add dalam group tapi bila sembang tak dak respon. Lagi best bila dalam group tu pulak ada puak2 dia..

Cam dalam group Saya pun jadilah..Contoh macam Si A sembang dengan B,C,D..masuk E mencelah..tak dak respon untuk Si E..Si A,B,C,D dok sembang sesama depa je la..tak pun diorang skip je pastu sembang pasai benda len. Buat apa camtu..baik depa buat group untuk depa ja. Saya perasan bila ada 2 - 3 orang member dalam group tu ' leave group '..lepaih tu pakat tanya pasai pa ada yg leave group. Bila Saya tanya personal..jawapan dia bila sembang depa buat tak tau. Ada juga jenih dalam group whatsapp ni yang sentap..yg nak iklan barang..bila org tak bagi respon pasai tu pun nak sentap..dok  suruh orang bagi respon..  

Susah jugak bila kita nak leave group ni..pasai nama kita akan naik leave group..nak bagi alasan fedap dengan group tu takut ada yang berasa. Tapi ada juga bagi alasan henset henk pasai banyak sangat group whatsapp dia. Nanti2 bila henset dah ok add balik..Sampai ke sudah henset tu tak ok..kena paham2 sendiri la orang yang nak add balik member tu..

Cam Saya pun ada juga group whatsapp ni..Saya rasa dalam group member sekolah Saya tu ramai..yang sembang tu orang yang sama ja..tu pun ada puak2 dia..ada yang nak leave tapi segan..biar je la..Saya pikir positif..mana nak tau kot2 ada info yang penting..buleh Saya tau n share kat group yang lain..

Rasanya ..benda ni ok tak dak pa problemnya..cuma kkdg tu bagi orang rasa nyampah dgn sikap sesetengah ahli dalam group tu..Mula2 tu orang akan rasa biasa je.. bila dah lama orang pun buleh fedap. Apa motif add member masuk group whatsapp tapi ada puak2 dia..kot saja2 nak meramaikan ahli dalam group tu ja..kkdg tu Saya pun tak paham..

- Mummy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!