Tips Mudah Untuk Kulit Kering

By Zahirah Dzahir - 1/10/2014 11:36:00 PTG

Kita selalu bergantung kepada skin care yang ada di pasaran untuk penjagaan kulit muka. Apa kata kita cuba amalkan petua yang menggunakan bahan-bahan semulajadi dan juga bahan yang mudah dapat di rumah. Jimat dan bebas bahan kimia!


PETUA PIPI KELIHATAN KEMERAH-MERAHAN
  • Kalau buat air teh kat rumah, jangan buang hampasnya. Sapu hampas teh itu dibahagian pipi, lepas tu biarkan selama 5 minit. Amalkan selalu, insyaAllah pipi korang akan kemera-merahan tak payah pakai blusher dah!


PETUA KULIT CERAH DENGAN LOBAK MERAH
  • Parutkan lobak merah. Gaul sebati dengan sebiji kuning telur dan sedikit jus limau nipis. Gunakan adunan ni sebagai masker di muka dan juga leher, biarkan hingga kering dan bilas. Amalkan 3 kali seminggu dan InsyaAllah kulit akan jadi cerah semulajadi.

PETUA HILANGKAN PARUT DI MUKA
  • Ambil daun pegaga dengan akarnya sekali. Basuh hingga bersih. Giling / tumbuk lumat daun pegaga tu. Dah lumat tu sebatikan pulak dengan sedikit bedak sejuk dan sedikit air. Lumur pada bahagian yang berparut sebelum tidur. InsyaAllah parut akan pudar kalau amalkan selalu.

PETUA ELAKKAN MUKA DINAIKI JERAWAT
  • Ambil beberapa helai daun jambu batu. Giling / tumbuk sampai lumat. Campurkan dengan bedak sejuk dan gaul sebati. Guna sebagai masker di muka sebelum masuk tidur. Amalkan selalu ye.
atau boleh cuba cara yang ni :
  • Giling / tumbuk lumat beberapa helai daun sirih bersama-sama dengan beras dan beberapa titis air. Gunakan adunan lumat tu sebagai masker dan tepek kat muka sebelum tidur. Kalau amalkan selalu insyaAllah jerawat susah naik kat muka.

PETUA UNTUK KULIT BERMINYAK *by request*
  • Ambil sebiji atau setengah biji lemon, perah jusnya. Campurkan jus tu dengan putih telur lepas tu kacau sebati. Jadikan masker kat muka dan biar dalam 15 minit gitu. Lepas tu bila muka. Amalkan selalu, insyaAllah masalah kulit berminyak akan berkurang.
credit-nisa kay
----------------------------------------------
Boleh juga jika anda hendak cuba vitamin Shaklee untuk Jerawat dan Kecantikan..klik untuk





 
Ready Stock / Cod / Self Pick Up / Pos
Selain itu..kita juga boleh mengambil supplement tambahan seperti vitamin Shaklee  untuk kesihatan diri secara menyeluruh.Ingin dapatkan Vitamin Shaklee boleh hubungi saya..boleh juga klik untuk info vitamin ya..


Jom Like Page  Mummy Iera Vitta Shoppe / 941273 / 013-3240344
Facebook Zahirah Dzahir


  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!