Semuanya Struggle !!!!

By Zahirah Dzahir - 7/02/2021 11:52:00 PG

 Assalamualaikum..

Tak boleh nak salahkan sebelah pihak saja..
Cikgu.. mana nak handle banyak kelas pdpr..nak handle student yang ramai..dengan anak² sendiri lagi yang bergelar pelajar. Ada yang dah cuba, yang
terbaik
mengajar dan beri ilmu kepada pelajar. Berusaha agar pelajar faham apa yang diajar.



Mak bapak mana nak handle tugas harian.. kerja rumah..nak fikir kelansungan hidup..kerja sekolah anak lagi. Dengan tak paham subjek n cara nak ajar anak. Silibus sekarang tak sama dah macam dulu. Jenuh perah otak dok pikiaq cara nak ajar. Berusaha tengok youtube nak fahamkan setiap subjek. Tapi tetap cuba mengajar nak bagi anak² faham apa yang mereka belajar.

Pelajar pulak ada yang ok, ada yang banyak yang ketinggalan dalam belajar. Alhamdulillah kalau faham setiap subjek..boleh buat kerja sekolah sendiri tanpa bantuan. Ada yg kelas google meet ada yang berpandukan youtube. Kesian kalau yang lambat faham dan tak faham apa yang diajar, apa yang belajar. Jenuh jugak. Faham tak faham..perlu juga siapkan kerja sekolah.
Kesian dekat pelajar yang akan duduki exam penting. Banyak yang kena usaha sendiri dirumah dibawah bimbingan cikgu setiap subjek. Cikgu juga berusaha mengajar sehabis baik yang mungkin untuk fahamkan setiap pelajar.
Semuanya struggle.
Semuanya letih..
Semuanya penat..
Semuanya ada alasan dan masalah masing².

Alhamdulillah..buat mereka yang tak alami apa² masalah masa pkp ni..tak mengalami masalah dalam mengurus kehidupan, dalam proses belajar dan mengajar.
Jangan patah semangat..tabah dan kena kuat buat mereka yang ada sikit masalah nak hadapi semua ni.

Pakat kita doa dan mohon kepada Allah. Hanya Allah yang mengetahui segalanya.

Moga semua masalah ni cepat berlalu. Moga keadaan kembali pulih seperti sedia kala. Moga Allah permudahkan segala urusan kehidupan kita semua.

🍁Mommy Ira

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!