SkyGlide - Cara Mudah Untuk Lawatan Skybridge Di Gunung Mat Chincang, Langkawi

By Zahirah Dzahir - 12/16/2015 02:10:00 PTG

Assalamualaikum..

SkyGlide

SkyGlide..Aktiviti baru di Langkawi..

 Skyglide ni bukan dari bawah sampai atas...skyglide ni dari top station nak ke skybridge ..utk yg susah nak turun naik tangga nak ke jambatan gantung

Harga : rm 10 dewasa, rm 7 kanak2



Jom baca serba sikit info tentang SkyGlide..


SkyGlide adalah jenis kabin pengangkutan yang boleh bergerak ke atas dan ke bawah mengikut tahap cenderung tertentu. Dalam, umum, reka bentuk kabin adalah seperti lif dengan kemasan panel kaca pada semua pihak. Ini adalah untuk membolehkan pengunjung untuk mempunyai pandangan yang jelas Gunung Machincang dan kawasan sekitarnya. Pada masa ini pengunjung yang ingin melawat jambatan udara perlu mengambil yang singkat 10 minit berjalan kaki melalui denai hutan. Ini berjalan kaki yang singkat adalah kedua-dua menyeronokkan tetapi agak mencabar terutamanya kepada warga emas dan kanak-kanak. Walau bagaimanapun dengan SkyGlide pengunjung akan mempunyai cara yang lebih cepat dan mudah untuk melawat jambatan udara.
 
Dengan 94 meter panjang trek, SkyGlide kabin boleh memuatkan sehingga 12 penumpang atau 1050 kilogram beban setiap perjalanan. Ia mengambil masa kurang daripada 2 minit untuk kabin untuk melancong dari stesen atas ke Skybridge. Tiket SkyGlide dijual secara berasingan daripada tiket SkyCab standard. Tiket ini boleh didapati hanya dari SkyGlide kaunter tiket di stesen utama kami. Dengan bayaran tambahan RM10 bagi dewasa dan RM7 untuk kanak-kanak, pengunjung akan dapat menggunakan SkyGlide untuk kedua-dua perjalanan anda dan perjalanan pulang.
 
Untuk cabaran yang mungkin lebih suka untuk berjalan-jalan ke Skybridge tetapi kemudian akan senang untuk mencuba perjalanan SkyGlide kami untuk perjalanan pulang kembali ke stesen atas, anda boleh membeli tiket sehala di kaunter mudah alih kami di jambatan gantung.

Untitled-4 


nak tau info lebih lanjut boleh ke  SkyGlide | Official Website for Langkawi Cable Car

sumber SkyGlide | Official Website for Langkawi Cable Car

- Mummy Ira - 

  • Share:

You Might Also Like

1 orang berborak di sini!