Bila Ada Jurang Antara Kau Dan Aku

By Zahirah Dzahir - 11/05/2018 05:56:00 PTG

Assalamualaikum..

 Google


Dalam situasi yang mana..bila orang terdekat kata yang kita ni sombong.. tapi bila kita bercakap dia tak layan dan bila kita becakap dia potong cakap dan ubah topik lain. Dah tu takkan kita nak pi terhegeh2 nak bercakap lagi. Maybe di mata depa, kita belajar pun tak sama taraf dengan depa..kiranya orang tak pandang la kita ni..

Tapii bila ada orang perlukan pertolongan.. kita jugak yg dicari..kita jugak yg disuruh.. Masa tu kitalah segalanya..mana pi semua yang disayang tu. Apa pun kita tak kisah sangat. Hulur jugak pertolongan bukan luak pun tenaga tu..

Tapi yang sedihnya,  bila kita dalam keadaan yang amat perlukan pertolongan dan sokongan, boleh pula dia buat tak kisah, tak heran. Even tak tanya kalau dia boleh bantu apa yang patut. Maybe dia takut kita akan susahkan depa . Its ok, kita pun tak kisah sangat dan tak harapkan apa2 bantuan dan balasan. 

Bila tengok keaadaan sekeliling..tak kira yang jauh, yang dekat..tiba² ada jurang antara kita dan dia. Yang mana yang hebat ja jadi pilihan. Yang biasa² ni orang tak brapa pandang pun..pandang pun bersebab ja..

Apa pun kita tak kisah apa² hal pun..dia nak suka ka tak suka kat kita..tu hak dia..tapi bila dah kita pun tak dilayan..jalan yang paling mudah untuk kita buat diam aja la. Nak kata sombong ka, tak sombong ka,  its ok. Jangan lepas ni ada yang bising sudahhh..

- Mommy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

1 orang berborak di sini!

  1. Ye betul.. baik diam dan buat tak tahu.. luahan ini hampir sama dengan apa yang sha rasa sekarang..

    BalasPadam