Alat Kesihatan Yang Mesti Ada Di Rumah

By Zahirah Dzahir - 1/03/2018 04:32:00 PTG

Assalamualaikum..

Perlu ka kita sediakan alat untuk menguji kesihatan di rumah ni. Maksud Mommy..alat kesihatan tu macam Mesin Tekanan Darah Tinggi dan alat Test kencing manis tuu. Maybe ada yang kata tak payah la..katanya dah sihat tak dak penyakit buat apa nak adakan.

Selalunya..kalau kita ada penyakit darah tinggi @ kencing manis..mesti akan sediakan alat ksihatan ni. Bukan guna hari2. Macam My Mom ada darah tinggi & kencing manis memang perlukan alat2 ni. So My Mom beli la 2 alat ni ni. Mommy pulak tukang ambik bacaan dan cucuk jari My Mom dengan jarum untuk test gula. Kalau chek dedua tu naik tinggi ka. My Mom boleh tau n jaga pemakanan dia.

Tapi jangan pulak bila dah ada alat2 ni..kita tak pi jumpa doktor. Perlu untuk jumpa doktor, untuk dapat result yang tepat..balik kat rumah.. kita boleh pantau kesihatan diri kita sendiri. sekurangnnya kita boleh beringat nak jaga kesihatan diri sendiri..

 untuk chek tekanan darah

 yg ni chek gula

- Mommy Ira -

  • Share:

You Might Also Like

4 orang berborak di sini!

  1. Bagi Zeza, perlu. FIL Zeza pun memang ada 2 benda ni. Hari2 dia cek bacaan gula especially. Bila tau bacaan, boleh control pengambilan gula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam masa yang sama..kita pun boleh tumpang chek sekali..😊

      Padam