TESTIMONI Penggunaan Basic H & Hand Dish Wash Shaklee Untuk Mencuci Botol Susu

By Zahirah Dzahir - 6/07/2014 04:56:00 PTG

As salam..kecoh 2-3 minggu lepas tentang penggunaan Basic H untuk basuh botol dan puting susu bayi/kanak2. Ramai yang beranggapan Basic H tak selamat untuk basuh barangan bayi/ kanak2. Jadi..bila dah beli, tersebar pulak yang Basic H tak sesuai untuk barangan bayi, ada juga pengguna/pembeli yang stop terus penggunaan Basic H ni. Ini kerana pengunaan Basic H ni sesuai untuk semua kerana ia pencuci organik. 

Baca sini untuk info lebih lanjut tentang Basic H

Ada yang takut. Jangan takut, jika terjadinya perkara ni tanya balik SID anda betul ka yang Basic H ni tak selamat. Tak pun googel tentang Basic H ni.

ok..di bawah ni saya sertakan beberapa pic pengguna Shaklee yg guna  Basic H untuk botol susu dan puting susu..




http://www.shaklee.com.my/bm/prodview_home.asp?prodcode=00255
Di bawah ni cara2 basuh botol dan puting susu dengan menggunakan Basic H 
credit  

Gambar 1.
Gambar ni merupakan puting botol yang lama dan banyak kulat. Ni gambar sebelum bereksperimen k. FYI, bukan senang mau menanggalkan kulat puting botol ni. Percayalah sebab banyak sudah puting botol anak-anak yang aku buang.Betul-betul give up mau menyuci sebab kulat susah betul mau tanggal. Yang ada ni hampir-hampir aku buang juga. 

Gambar 2.
Mulakan eksperimen. Isikan air didalam besen kecil kemudian titikkan 2 titik basic h.Haaa sikitkan mau pakai..Jimat ba basic h ni. Dalam besen yang berisi air dengan basic h tadi, kita masukkan puting-puting botol yang berkulat tadi.

Gambar 3.
Selepas 15minit warna air bertukar kekuningan. Kotoran telah mula tertanggal sedikit demi sedikit.

Gambar 4.
Selepas 1/2 jam puting botol yang direndam tadi telah bersih. Kotoran dan kulat yang ada telah tertanggal. Puting botol pun kelihatan seperti baru.

Nah jimatkan tak payah beli puting botol balik-balik. Sudahlah puting avent ni mahal.Kalau tiap-tiap 2bulan mau ganti puting haihhh banyak juga duit yang keluar tu. Dengan basic h ni mimang kita boleh berjimatkan. Jadi ibu-ibu kalau mau penjimatan bolehlah memilih basic h ya. Lagipun sebotol basic h ni ada banyak kegunaan ba. Pakai pun lama juga. Kalau kita fully utilized pun basic h ni kita boleh pakai sampai 6 bulan. Nah lama kan.

Lagi kata Pengguna..

Daripada pengalaman saya sendiri, saya tidak menukar puting kerana berkerak atau kelihatan kotor, tetapi menukarnya apabila saya rasa puting tersebut sudah terlalu lama walaupun ia kelihatan bersih dan masih boleh digunakan. Apa yang saya gunakan hanyalah BASIC H SHAKLEE atau HAND DISH WASH SHAKLEE. Hanya letakkan setitis, masukkan air dan gunakan berus botol, gosok-gosok sedikit di dalam bahagian botol dan puting, ia akan kembali bersih dan tidak meninggalkan kerak yang degil. Sangat jimat kan.

Sebotol HAND DISH WASH SHAKLEE, jika hanya digunakan untuk mencuci botol susu boleh tahan berbulan-bulan. Dan bukan itu sahaja, kelebihannya juga adalah tidak mempunyai bahan kimia dan toksit, selamat untuk seisi keluarga dan alam semulajadi.
http://mamadhiyazahraa.blogspot.com/2014/02/mencuci-botol-susu-dengan-hand-dish.html

Inilah serba sikit info tentang penggunaan Basic H untuk Puting/botol susu bayi/kanak kanak. 

Ready Stock / Cod / Self Pick Up / Pos
Konsultasi secara EKSKLUSIF & hubungi saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.
Berminat nak cuba @ Nak order vitamin Shaklee dengan saya ? info..produk menarik..harga menarik yang sememangnya berbaloi..cod Area Alor Setar, Jitra, k/nerang, Pendang dan sekitar dengannya..by pos utk seluruh negeri..bolehlah hubungi :


Zahirah Dzahir / ID NO 941273 / 013-3240344 ( SMS/WHATSAPP)
ieradzahir@yahoo.com | Mummy Iera Vitta Shoppe

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuh sebrang penyakit. ia hanyalah makanan tambahan untuk kesihatan.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!