Penjagaan Kulit Ketika Bercuti

By Zahirah Dzahir - 12/13/2013 02:00:00 PTG



Post kali ni kita crita tentang tips untuk jaga kulit ketika kita pergi holiday or bercuti.Ada yang seronok pegi bercuti, tetapi dalam masa tu jgak ada timbul perasaan kurang senang tentang camna nak jaga kulit agar sentiasa bersih dan cantik.

Yelah..kalau kat rumah..penjagaan kulit tu lebih teratur..bila kita pergi bercuti ni..kkdg skip jugak..mana dengan terlupa bawa alat pencuci kulit, kena panas matahari lgi dan sebagainya..

Apatahlagi, jerawat ataau biji biji ruam yang mula tumbuh di badan sehinggakan kulit tidak selesa sama ada terdedah terlalu lama terhadap panahan suria atau terlalu kering kerana kehilangan lembapan.

Meh kita baca beberapa tips penjagaan kulit ketika bercuti ke tempat bercuti terutamanya beriklim panas.

1. Lindungilah kulit anda dengan krim pelindung matahari UVA/UVB dan pakailah topi ketika keluar.

2. Elakkan aktiviti luar pada waktu tengah hari kerana sinar UVA/UVB pada waktu tersebut boleh merosakkan pigmentasi kulit.

3. Bagi pengguna bedak asas, gunakan warna bedak asas yang lebih gelap untuk mengelakkan kulit anda kelihatan bertompok dan tidak sekata.

4. Kena pastikan kita tidak terlupa bawa produk penjagaan diri harian anda dari rambut hingga ke hujung kaki dibawa bersama ketika bercuti supaya kulit anda sentiasa dilindung  rapi.

5. Pilihkah pakaian yang diperbuat dari kapas yang longgar supaya anda sentiasa selesa dan pakain berkenaan mempunyai kemampuan menyerap peluh yang tinggi

6. Jika anda suka berenang di kolam renang dan laut, gunalah krim pelembap agar kulit anda sentiasa dilindungi.


Itulah serba sikit tips yang kita boleh ikut jika kita hendak pergi bercuti. Selain itu jangan lupa bawa supplement kesihatan agar kita sentiasa sihat dan dengan pengambilan supplement ni boleh juga membantu kulit kita n bertenaga sepanjang hari.

Jika anda belum n berminat dengan supplement kesihatan..Boleh memilih Shaklee kerana Shaklee boleh beri anda kesihatan dan kecantikan sepanjang masa..

Untuk anda semua boleh juga mengambil supplement tambahan seperti vitamin Shaklee  untuk kesihatan diri secara menyeluruh.Ingin dapatkan Vitamin Shaklee boleh hubungi saya..boleh juga klik untuk info vitamin ya..

Jom Like Page  Mummy Iera Vitta Shoppe / 013-3240344 
Facebook Zahirah Dzahir

  • Share:

You Might Also Like

0 orang berborak di sini!